Search This Blog

Monday, June 30, 2014

Tiziano Terzani (1938 – 2004)

Tiziano Terzani (Florència 1938 – Onsigna 2004). 
Periodista italià de renom internacional, ha escrit, como a reporter, des de tots els continents i per a les millors publicacions. De pare pintor i mare arquitecta, el 1961 es llicencia en dret al Collegio Medico-Giuridico de Pisa. El seu primer viatge a l’Àsia el comença  el 1965. El 1969 fa un màster en afers internacionals a la Universitat de Columbia de Nova York i continua amb cursos d’història i llengua xineses. Delerós de tornar a l’Àsia, accepta un contracte amb el setmanari alemany Der Spiegel, després de rebutjar ofertes de grans diaris com The Guardian o Le Monde. Viatjarà com a corresponsal a Singapur per acabar exercint aquesta feina a l’Àsia al llarg de 30 anys. És autor d’una dotzena de llibres. En destaquen Un indovino mi disse (1995) i Letter contro la guerra (2002).
Mirem els videos de la seva pàgina web

Con las palabras de Miguel Salas del 2008, que subscribo,

Tiziano Terzani es uno de mis escritores favoritos. Autor de muchos libros maravillosos, solamente dos de ellos se han publicado en España.
Descubrí a Terzani en Italia, cuando él ya estaba muerto y su último libro, Un altro giro di giostra, había vendido ya once ediciones. Leí la contraportada en una de las preciosas librerías de Urbino, ciudad en la que trabajaba como profesor de español: Terzani, florentino, corresponsal del periódico alemán Der Spiegel durante más de treinta años en países asiáticos como China, Japón, Tailanda e India, contaba en él su último gran viaje: el que emprendió, enfermo de cáncer, para encontrar respuestas a su enfermedad más allá de la medicina. Él, todo un experto en Asia, conocedor de sus tradiciones y de su forma de ver el mundo, pero firmemente enraizado en el occidente más abierto y cosmopolita, hijo orgulloso de la Europa del intercambio de culturas, narra el periplo que le lleva desde la clínica especializada en cáncer más prestigiosa de EEUU, en Nueva York, hasta las manos de los curanderos filipinos, pasando por Tíbet, Hong Kong o India.

Us recomano tres llibres.

1- EL FIN ES MI PRINCIPIO  de TERZANI, TIZIANO  ed. MAEVA
Imprescindible 
  
     448 pags Encuadernación: Tapa blanda bolsillo
ISBN: 9788496748842 Año de edición:2009

te recomiendo el que yo estoy leyendo”El fin es mi principio” Aparte de que analiza las revoluciones y las guerras e ideologías, busca siempre al hombre y trata de llegar a la esencia del ser humano. Te hace reflexionar y plantearte la vida. Te das cuenta que somos esclavos de la sociedad y de las cosas y que no necesitamos más que conectar con nuestro interior, con nuestra verdadera esencia, pero para eso hay que pararse y buscar el silencio. Leelo si te gusta ahondar en tu interior te gustará (Lucia)

2- Un altre tomb si us plau!
L’esplèndida mà narradora de Tiziano Terzani ens explica el viatge interior i apassionant d’un home lúcid arreu del món a la recerca de la medicina que l’ha de curar: des d’Itàlia als Estats Units, de la Xina a l’Índia, del Japó al Tibet, de Filipines a l’Himàlaia... Com qui fa tombs dalt dels cavallets, l’autor ha estat rodant per tot el planeta. Una inextingible llum d’esperança, l’esforç, la fe i la constància il·luminen un recorregut en què la lluita contra la malaltia esdevé una experiència personal que li permet aprofundir en la pròpia identitat. Des de la primera volta, l’autor reconeix que li havia tocat el cavall blanc i que s’havia fet un tip de girar, de pujar i de baixar tantes vegades com havia volgut, sense que mai ningú no li preguntés si tenia bitllet. S’havia passat la vida viatjant de franc! Doncs bé, ara passava el senyor que controlava els bitllets: ell havia de pagar i, si li sortia bé, potser encara aconseguiria fer... un altre tomb als cavallets.

En les seves paraules: “He decidit d’explicar-ne la història, primerament perquè sé que l’experiència d’algú que ja ha fet un tros de camí és encoratjadora per a aquells que ara s’hi han d’enfrontar. I també perquè, si ho pensem bé, al cap de poc temps, el viatge ja no era a la recerca d’una cura per al meu càncer, sinó per a aquella malaltia que ens és comuna: la mortalitat”.

Un film en alemany d'aquest darrer llibre:

Im Jahr 2010 ist der Film Das Ende ist mein Anfang, der auf dem gleichnamigen Buch von Terzani basiert, erschienen.[5]


3- UN ADIVINO ME DIJO: VIAJE AL CORAZON MAGICO DE ORIENTE

En 1976, un adivino le dijo a Tiziano Terzani que en 1993 corría un gran riesgo de morir y le pidió que ese año no viajara en avión. El autor decidió que se enfrentaría a la profecía, buscó oráculos y eminentes adivinos a los que preguntó sobre su futuro. Así, terzani descubrió el arte de viajar, los intrincados caminos de la suerte que conducen al conocimiento y una masa humana llena de magia y espiritualidad. Y salvó su vida.

 

Books published in Italian

  • Pelle di leopardo. Diario vietnamita di un corrispondente di guerra 1972-1973, 1973
  • Giai Phong! La liberazione di Saigon (Giai Phon! The Liberation of Saigon), 1976
  • La porta proibita (The Forbidden Door), 1984
  • Buonanotte, signor Lenin (Goodnight Mr Lenin), 1992
  • Un indovino mi disse (A Fortune Teller Told Me), 1995
  • In Asia (Asia), 1998
  • Lettere contro la guerra (Letters Against The War), 2001
  • Un altro giro di giostra (One More Ride On The Merry Go Round) , 2004
  • La fine è il mio inizio (The End Is My Beginning), 2006
  • Fantasmi: dispacci dalla Cambogia (Ghosts: Despatch from Cambogia), 2008

Books published in English

  • Giai Phong! The Fall and Liberation of Saigon (Giai Phong! La liberazione di Saigon, 1976, reprinted also in Thailand in 1997 as Saigon 1975: Three Days and Three Months)
  • Behind The Forbidden Door: Travels in Unknown China (La porta proibita, 1985)
  • Goodnight, Mr Lenin: A Journey Through the End of the Soviet Empire (Buonanotte, signor Lenin, 1993)
  • A Fortune-Teller Told Me: Earth-bound Travels in the Far East (Un indovino mi disse, 1997)
  • Letters Against the War (Lettere contro la guerra, 2002)

No comments: